tisdag 15 november 2011

hokuswasabi!



Hoho - dålig uppslutning på gissningsleken tycker jag! Kom igen och kommentera! Men visst var det wasabipraliner som kom till! Jag är ju nämligen en riktigt sushimaja och skäms lite över att erkänna att det äts flera gånger i veckan.. faktiskt så pass många gånger i veckan att sushikockarna kan min beställning utantill (och då pratar vi inte om några standard bitar utan valda en och en). Igår när jag ringde frågade sushimannen glatt om jag med "det vanliga" menade den gamla vanliga eller den nya vanliga.. åh herre. Underbart krispiga,
nötiga och söta samtidigt som småstarka tycker iallafall jag att dessa små wasabidrömmar blev
väldigt tillfredställande både i ljus och mörk modell. nomnom

2 kommentarer:

  1. UNDERBART! Förstår inte vart du får allt i från och frmaförallt - hur du lyckas få det att smaka bra?! Blev bjuden på en getmese igår och tanken på messmör med choklad var spontant YUCK! men tji fick jag! lent krämig och alldeles alldeles underbar fick den sällskap av tre likadana i min lilla mage.. hihi!

    SvaraRadera
  2. ÅÅH! Gud vilken fin och inspirerande blogg du har! synd att jag bor så långt bort :/

    SvaraRadera