söndag 27 november 2011

första advent

Idag har det verkligen varit lungnet före stormen. Hela dagen har ägnats åt adventsmys och uppladdning för morgondagen då adventskalendrarna ska tas tag i på riktigt! Så idag har chokladkastrullerna alltså fått vila och istället har första advent firats med obligatorisk lussekattsfrukost. Jag var i uppror häromdagen när jag insåg att vi inte skulle hinna baka egna lussekatter till frukosten men detta lyckades min kära mor med fjäsk få mitt överseende för, hon beställde nämligen från bästaste Forsa istället. Hon känner sin dotter, Forsa är ända alternativet till hemmabakt bröd, lussekatter och semlor nämligen! Sedan blev det eget lussekattsbak på förmiddagen. Ett tips är att toppa de klassiska med lite pärlsocker! Sedan brukar jag även varjejul göra lussekatter i muffinsform fyllda med mandelmassa och toppade med pärlsocker och mandelspån - Himmelska! Dagen i övrigt bjöd på julskyltning vilket resulterade i att två finfina tomtar fick följa med hem från mamsell. Kvällen ska nu fortsättas i samma mysighet med adventmiddag (eller ja, efter stora demonstrationer från syster blev det sushi.. "det är ju faktiskt söndag"). Undrar dock om inte alla dagar är söndagar i familjen Wångmar.. men sen är det iallafall mer tradionellt med glögg & mina chokladpraliner som första advent till ära smakar Blossa 2010 och saffran!
På bilden har ni inte bara världens finaste mormor utan även min främsta chokladkritiker!

1 kommentar:

  1. henne har vi alltså mycket att tacka för! mumsfilibabba

    SvaraRadera