fredag 27 april 2012

törnrosa sov i hundra år..






Ja, här kommer då mitt bidrag till Söta sakers tävling Sagolikt, http://sotasaker.com/manadens-sotsak-sagolikt/.Tälvlingen går ut på att fritt tolka och baka något under temat Sagolikt och som ni ser valde jag att tolka Törnrosa genom något som representerar mig, en pralin. Bilderna föreställer Törnrosa i egen hög person, hennes chokladblödandefinger efter att ha stuckit sig på sländan, min chokladpralin med rosenelixir samt slottsmuren av törnrosor.

Sara Louises rosenpralin
Mörk pralin med Rosenelexir (görs på nyplockade rosenblad, Acacia honung, färskpressad citron och vatten) överdragen av mörk choklad

 

6 kommentarer:

  1. Oj, oj vad sugen man blir. Önskar dig all lycka i tävlingen och med hobbyföretaget. Potential finns onekligen.

    SvaraRadera
  2. fantastisk vacker pralin, och så kul att du håller ditt pralin tema! Så värdig den vinsten!

    SvaraRadera
  3. åh heregud vad fint och gott! hller med lotta, kan någon unyttja denna vinst så är det du! Heja!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker Törnrosa och pralinerna förstås! You go girl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen visst är hon, bra fin vän jag har :) tack och bock!

      Radera