lördag 26 maj 2012

Kalasigt

Blev en genomtrevlig dag på Yukikos. Förutom att så många visade intresse för chokladprovningen & köpte chokladaskar fick jag även njuta av en hel del häftig origami och vara med och rösta på vem som skulle ta hem segern! I gengäld får vinnaren njuta av lite choklad.. Första priset är nämligen bla en nio bitars chokladask! Nu ska avnjuta denna dag på samma sätt som jag laddade inför den igårkväll - med världens bästa sushi & choklad. Kalasdag! Nu behöver bara Loren vinna..

Ja förresten, nu har så många frågat om namnändringen - Nej, det är inga övriga ändringar i konceptet och det är fortfarande jag som gör pralinerna och ja, det är samma handgjorda praliner. Och ja, Sara i Chokladlandet är givetvis en liten twist på Alice i Underlandet som ja, råkar vara min favoritsaga. Och ja, det riktigt uppmärksamma har tillochmed uppmärksammat att min namnlogo har samma typsnitt som Tim Burtons Alice i Underlandet filmposter. Katjing!

På bild har ni mitt livs första trana och en av mina egna favoritpraliner - Ljus pralin med getmessmör

2 kommentarer:

  1. Dina praliner ser helt oemotståndliga ut! Lägger du ut recept på dina praliner, ifall man skulle vilja testa själv?

    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad roligt! generellt sätt inte eftersim jag säljer dem, däremot kommer det komma en del bak & dessertrecept, och jajo, en och annan pralin med ;)

      Radera